• Gry uczą współpracy nie agresji.
Gry uczą współpracy nie agresji. >Gry komputerowe są niezmiernie popularne wśród młodzieży. Od dawna panuje jednak przekonanie, że potęgują one agresję w przyszłości, w szczególności jeżeli graczami są młodzi ludzie (...)
Porady

Wyłącz pocztę - do pracy!

W dzisiejszych czasach nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić życia bez telefonów komórkowych albo internetu. Można powiedzieć, że jesteśmy nie tyle uzależnieni od tych technologicznych dobrodziejstw, ile od możliwości bycia w ciągłym kontakcie z otaczającymi nas ludźmi – przyjaciółmi, rodziną, współpracownikami, ...


Każdy zna chyba to nieprzyjemne napięcie, którego doznajemy np. Gdy rozładuje nam się telefon komórkowy. Wiele osób siedząc w pracy sprawdza co chwila swoją pocztę. Paradoksalnie jednak, "odcięcie" od tego może zmniejszyć stres pracowników. Jak?


Efektywne odcięcie.

Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badanie, które pokazało, że pracownicy, którzy byli odcięci od swojej skrzynki mailowej, wykazywali mniejsze zmęczenie, oraz byli bardziej zrelaksowani i odporni na stres. W konsekwencji właśnie to „ocięcie” pozwala się ludziom bardziej skupić na swojej pracy.

W trakcie badania monitorowano zarówno komputery, tzn. jakie okna w danym momencie były otwierane, jak i samych pracowników – mierzono im między innymi tętno, dla sprawdzenia ich poziomu stresu w danym momencie.

Okazało się, że osoby, które w trakcie pracy czytały wiadomości e-mail, przełączały zakładki dwa razy częściej a ich podwyższone, zmienne tętno sugerowało stan podwyższonej gotowości. Osoby, które nie korzystały z poczty, miały naturalne tętno i zdawały się być bardziej zrelaksowane.


Zakazać poczty?

Aż dziw, że wystarczy nie pozwolić pracownikom do korzystania z ich poczty elektronicznej, aby w ten sposób zwiększyć ich efektywność oraz komfort pracy! Może to wynikać z dwóch rzeczy. Po pierwsze, jak pokazują badania, pracownicy, którzy są odcięci od skrzynki mailowej są bardziej zrelaksowani. Wiadomo – stres nie jest dobrym towarzyszem pracownika... Dalej, osoby które w swojej świadomości mają to, że w każdej chwili mogą dostać wiadomość, są ciągle rozproszeni. Dzielą swoją uwagę, przez co nie mogą być maksymalnie wydajni. Na przykład – pracownicy średnio przełączali karty 18 razy na godzinę, podczas gdy użytkownicy poczty 37 razy – dwa razy częściej!

Nic tylko postarać się zastosować w praktyce te doniesienia! Problem polega jednak na tym, że w wielu profesjach jest to po prostu niemożliwe – odpowiadanie na maile zwykle jest jednym z obowiązków pracownika, więc niewiele osób może się tak cudownie „odciąć” od świata w trakcie wykonywania swojej pracy...

Jednak wielu pracodawców może się postarać wprowadzić taki model pracy w swoich firmach. Namawiają do tego badacze, którzy planują kolejne eksperymenty, które mają na celu rozwinięcie tego tematu. Jest to o tyle ważne, ponieważ pracodawcy ciągle szukają metody, aby zwiększyć efektywność swoich pracowników. A wiadomo – czas to pieniądz...


Źródło:
"
Vacations from Email Decrease Stress, Increase Concentration, Researchers Say"
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/05/120503142645.htm

Zobacz również

Newsletter

  • Facebook
  • Google+
  • GoldenLine
  • Nasza Klasa
  • Blip
  • Twitter
  • YouTube